Pozor MUCHOLAPKA

04.02.2012 15:35

Stalo se to letos v létě. Žiji na Floridě, v místech kde je to samá bažina, skoro za barákem má svoje brouzdaliště jeden aligátor, tak potom není divu, že v parných měsích se to tu hemží všelijakými muškami a ovády. V domech ani nemluvě. Jaká ochrana proti těmto vetřelcům? Používat spreje či nějaká ta elektrická odhánědla, když mám doma papouška se mi zdála riskantní. No co jiného mne napadlo, ted se za to kopu do hlavy, pořídit si klasickou , všem známou mucholapku.

V klidu jsem ji pověsila do kuchyně a říkala jsem si, že snad to bude mít nějaký ten účinek. A mělo. Snad každého asi už napadlo, co se událo. V té době moje Pepina byla ještě bojavá, nesedala mi na rameno, ani moc nelítala. Ale asi se nějak čas překlenul a chtěla vyzkoušet co je to klovat mi do uší, či prohrabovat se mi ve vlasech. Tak začala s nenápadnými nálety. To se jí taky stalo osudné. Zrovinka jsem něco vařila v kuchyni a pustila jsem kohoutek s vodou, její velice oblíbený zvuk, který ji připomíná oblíbenou koupel. Tak tedy vyrazila. Párkrát kolem mne proletěla a najednou jsem uslyšela šílený řev. V první chvíli jsem si myslela, že ji můj přítel přicvakl mezi dveře, protože se akorát vrátil domů. Tak jsem začala křičet co blázní. Když tu moje oči spočinuly na oné osudné mucholapce. Byla na ní chycená naše Pepina. Propadla jsem panice, rychle jsem mucholapku strhla a snažila jsem se jí sundat. Bála jsem se , aby se ještě více nezamotala, švihala sebou jako divá. Ani se jí nedivím. Jak asi vypadaly moje prsty si každý dokáže představit. Jako kdyby prošly malým sekáčkem. Ted jsem ani nepoznala kdo krvácí, jestli jenom já, nebo i Pepina. Zápasila jsem vlastně s mucholapkou tak i s ní. Po usilovném boji, kdy to asi vypadalo takto - odlepena znovu přilepena - se mi ji podařilo vyprostit. Chudinka přišla o polovinu brk z ocasu, křídel a peří kolem krku,ale to již minimálně. Co bylo horší, jak se zbavit lepidla ? Zkoušeli jsem vodou, ale to nepomáhalo a Pepina byla stále v šoku, tak jsme ji nechtěli ještě více nervovat. Pak mne napadlo vzít žíňku a teplou mýdlovou vodu a pomalinku ji "drhnout" , lepidlo začalo jakoby gumovatět a šlo strhávat. Párkrát ještě proběhla sprška a důkladné vysušení, ale dílo se povedlo. Pepina byla opelichaná a zbavená 99% lepidla. Nějaký ten kousek tělíčka byl slepen, ale už jsem ji nechtěla dál trápit.

Teď jsem se jen obávala, jak to na ni zapůsobí, jestli začne být zlá a kousavá, začne-li se nás opět bát atd. Přešel jeden den a noc a jako by se nic nestalo, jen s létáním to měla chudinka horší. Stále si neuvědomovala, že nějaká ta důležitá brka chybí, tak to byli samé krkolomné pády. Ale jinak byla OK, ještě jakoby více přilnula. Pro mne to byl otřesný zážitek , který nepřeji nikomu. Hned jsem koupila klasickou plácačku a mouchy vybíjím ručně. Nebo že bych naučila Pepinu lovit? :))) Třeba by s ní byl dobrý chytač much.